Tutvustus

Head festivali külalised,

Sel aastal astub Tartu Vanamuusika Festival teie ette uudses formaadis: tavapärase kahe või kolme kontserdi asemel ühel päeval on võimalik kuulata ühel kontserdil kahte või rohkemat erinevat esinejat. See muudab festivali külastamise kuulaja jaoks kindlasti mugavamaks – veelgi olulisemaks eesmärgiks on aga innustada igal kontserdil ka spontaanseid koosmusitseerimisi, kus läbi improvisatsiooni kohtuvad eri maade ja kultuuride muusikud. Sel aastal ehitavad helisildu hilis-keskaja ja renessanssmuusikale keskendunud ja põhiliselt tugevakõlalisi puhkpille mängiv ansambel Mandragora Šveitsist ja Eesti gamba-ansambel Väike rinG kontserdil Córdobast St. Gallen’i; iidseid skandinaavia ballaade esitav Agnethe Christensen (Rootsi) ja Leah Stuttard (Inglismaa) ning klassikalist pärsia muusikat vahendav Mohammad Rasouli ansambel Iraanist kontserdil Uppsalast Isfahani; hiina traditsiooniliste flöötide virtuoos Hu Yulin (Hiina) ja India üks silmapaistvamaid sitari- ja tablamängijaid, legendaarne Pt. Nayan Ghosh koos oma poja Ishaan Ghoshiga kontserdil Hiina müürilt Taj Mahal’i. Pisut teistsugusena tõuseb festivali kavas esile kontsert Harfi taassünd, kus kohtuvad suurepärased muusikud eri ajastute pillidel, kuid mille keskmes on Eestist leitud ja siiani ainus täielikult mängukorda restaureeritud ajalooline harf, mida esitleb Lilian Langsepp.

Kui tänapäeval muutuvad järjest sagedasemaks eri maade muusikute improvisatsioonilised kohtumised nii jazz- kui ka rahvamuusikalavadel, siis festivali Orient et Occident eesmärgiks on luua kohtumisi eelkõige läbi ajalooprisma, kaasates mitte ainult traditsioonilisi instrumente vaid ka traditsioonilist repertuaari. Üllataval kombel võime nii leida kaugete maade ja kultuuride vahel rohkem sarnast, kui oskaksime ettegi kujutada. Tulge ja veenduge ise!

Kauneid festivalielamusi soovides,

Raho Langsepp